Feb 16, 2009

El Forat de St. Hou

Aquesta vegada el Manel ens ha invitat a casa seva per que veiessim la bellesa subterranea del Ripollés. En principi estava previst una sortida d'exploració, ja que li sembla que hi ha una possibilitat de que .... pero finalment era una sortida mes aviat esportiva i / o turistica.El dissabte 14.02.09 ens vam trobar al bar la Cugulera de St Quirze de Besora (on fan galtes i xai per esmorzar) i després d'uns entrepans ens vam desplaçar sense presses al Montgrony on es troba el Forat de St. Hou.Des-de'l parking s'arriba en 15 minuts a la boca d'entrada, un magnífic pou d'uns 30 metres. Manel no va perdre temps i es ficar al forat per fer la instal·lació. El cordot del Jordí es resistia pero al final eren les mans que van guanyar i els primers ja començavem la baixada bastant directa. Arribat a baix, una rampa porta a un altre pou una mica mes fraccionat que permet baixar fins els 76 metres. Com ja es habitual el Joan començava d'excavar al fons de l'avenc mentres Manel ens va explicar on creu oportú invertir hores de feina ... Passat una estona vam començar la pujada. Ja que no instal·lo mai em vaig oferir de fer la desinstal·lació - cosa que a mes a mes m'agrada fer.Fora ens esperava un dia esplendid de molt sol i després d'unes quantes bromes vam tornar a la Cugulera on ens van servir el menú encara que ja eren les 5 de la tarde.
Com sempre una bona sortida.
Lo David, Jordi, Joan, jo, Manel, Mary
Fotos: Manel, Mary, Joan, David (i jo amb la càmara de Manel i Mary)

1 comment:

der K said...

...Llevors he de tornar a mirar les teves descripcions de nusos. I TU em fas de supervisor.