Dec 21, 2008

GEXXI - Avenc d'Esquirols



Per aquest cap de setmana els membres del GEXXI habíen planificat 3 sortides diferents. El dissabte alguns volien fer la Bora Fosca i altres van continuar la exploració de l'Avenc del Balconet. Jo em vaig decantar per participar a una visita a l'Avenc dels Esquirols a Vallirana. Ja el vaig baixar una vegada al 2006 pero no m'imporava tornar-hi. A mes a mes llevors no vam fer fons per no haver trobat Spits (sino Parabolts) a l'ultim pou.
Vam quedar Jordi C., Truji, Francesc, Ruben, Nico, David i jo a un bar del poble d'Ordal. Després d'un bon café ens vam desplaçar a Vallirana. Portavem cordes de sobres pero manquava la topografía. En contra de la meva opinió vam deixar al cotxe la corda de 130 metres del Jordi C., que jo hauria utilitzat pels primers pous i nomes ens vam portar 4 cordes de 60m cadascuna. Al segon pou vam instalar la meva corda nova (un 60 de Kordas de 9,5mm amb el sistema Titan) pero resulta que el pou nomes es d'uns 15m, així que un bon troç de la corda quedava sense aprofitar. Aquí ja es veia que no tocariem fons.
Ens vam quedar sense corda a una profunditat de aproximadament 130 metres, encara que no tinc clar de tot on ens vam quedar respecte a la topo.En fin, després d'uns entrepans vam començar la pujada. Jo vaig desinstal-lar amb la ajuda del David i a les 16:00 ja estavem al aire lliure. Cal mencionar que vaig deixar instal-lades dues xapes amb anelles que em semblaven unes instal-lacions fixes molt rares i que resulta que eren del Jordi C. Segon el Truji es tractava de material de ferreteria sense cap mena d'homologació i per tant, ningú (apart del Jordi) es va queixar massa. Bona Espeleo en bon ambient.
La topo s'ha tret de la pàgina del Joan

No comments: